Posprzedażowa obsługa klienta w firmie deweloperskiej wymaga zarządzania wieloma pomniejszymi procesami. Należą do nich zgłoszenia serwisowe, w zarządzaniu których pracowników firmy wspiera CRM dla deweloperów. Jakie możliwości oferuje to narzędzie?
Jak CRM dla deweloperów wspiera obsługę zgłoszeń serwisowych?
Obsługa zgłoszeń serwisowych to proces, który należy rozpatrywać z uwzględnieniem dwóch obszarów. Pierwszym z nich jest dokonywanie zgłoszeń serwisowych przez klienta. CRM dla deweloperów udostępnia taką możliwość dzięki formularzowi do zgłoszeń usterek oraz dzięki Strefie klienta. Za jej pomocą klient, uzupełniając dane o nieruchomości i opisując usterkę oraz załączając zdjęcie ilustrujące problem, tworzy zgłoszenie serwisowe. Akceptując podane przez siebie informacje, zgłoszenie jest rejestrowane i przekazywane bezpośrednio do działu zajmującego się realizacją zgłoszeń serwisowych. W panelu klienta ma natomiast podgląd aktualnych statusów swoich zgłoszeń, dzięki czemu nie potrzebuje w danej sprawie kontaktować się bezpośrednio z deweloperem.
Drugim obszarem jest wewnętrzna obsługa zgłoszeń serwisowych przez firmę deweloperską oraz pracowników firmy. Zarejestrowane zgłoszenie dostępne jest w module Helpdesk, gdzie pracownik może je sortować według daty, wyszukiwać po typie, inwestycji, kontrahencie itp. Możliwość konfiguracji widoku tabeli z usterkami (też w formie wykresu Gantt-a) sprawia, że informacje dostosowywane są do aktualnych potrzeb i stają się czytelniejsze dla pracowników. Wyszukiwanie danych dotyczy również lokalizacji inwestycji, typu (np. usterki odbiorowe, gwarancyjne itd.) oraz statusu zgłoszeń. Wszystko to przekłada się na łatwiejsze zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi, co przyspiesza ich realizację.
Moduł Help Desk oferuje również szereg innych funkcji, takich jak:
- Korespondencja mailowa z klientem i wykonawcami: wszystkie wymiany mailowe związane ze zgłoszeniem serwisowym są widoczne w historii zgłoszenia, co umożliwia pełną kontrolę i wgląd w proces komunikacji.
- Generowanie protokołów odbioru: możliwość generowania i udostępniania protokołów odbioru bezpośrednio z systemu, co ułatwia formalizację zakończenia prac serwisowych.
- Oznaczanie usterek na rzucie lokalu lub kondygnacji: usterki mogą być dokładnie oznaczone na planie lokalu lub całej kondygnacji, co ułatwia ich lokalizację i naprawę.
- Wyszukiwanie usterek po kontrahentach: system umożliwia szybkie wyszukiwanie usterek przypisanych do konkretnych kontrahentów, co przyspiesza proces zarządzania naprawami.
- Śledzenie statusów zgłoszeń: możliwość monitorowania postępów realizacji zgłoszeń serwisowych poprzez różne statusy, takie jak nowe, w trakcie realizacji, zakończone, itp.
- Automatyczne powiadomienia: system wysyła automatyczne powiadomienia do odpowiednich działów oraz klientów o zmianie statusu zgłoszenia lub innych ważnych wydarzeniach.
Usprawniony kontakt klienta z firmą deweloperską oraz szybsza realizacja zgłoszeń serwisowych przekłada się nie tylko na satysfakcję klienta, ale także na optymalizację zadań realizowanych przez poszczególne działy w firmie.
Fot. Shutterstock.