Mimo tego, że w dalszym ciągu nie brakuje negatywnych opinii na temat automatycznych skrzyni biegów, to z roku na rok samochodów, w których zastosowano takie przekładnie jest coraz więcej. Dlaczego jest tak dużo negatywnych zdań na temat tego rozwiązania? Jak się okazuje, nie chodzi tutaj o awaryjność takich układów, a ich niepoprawne eksploatowanie. Wiele ludzi uważa, że wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów to czynność zbędna, a rzeczywistość jest zupełnie inna. Co warto wiedzieć na ten temat?
Bardzo częstą awarią, jaką możemy zaobserwować w automatycznych skrzyniach biegów, jest przegrzanie oleju smarującego. Dzieje się tak najczęściej wtedy, gdy smarowidło nie zostanie odpowiednio dopasowane. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że już po przejechaniu 5000 kilometrów, oleje smarujące niskiej jakości tracą do 40 procent swoich właściwości. Jest to spowodowane efektem starzenia się oleju, który jest po prostu nieunikniony. Jak sytuacja wygląda w przypadku automatycznej skrzyni biegów?
Olej do skrzyni automatycznej powinien być systematycznie wymieniany. Pierwsze takie działanie powinno mieć miejsce po przejechaniu od 60 do 100 tysięcy kilometrów, zależnie od zaleceń producenta. Po pierwszej wymianie należy jednak zajmować się tą czynnością co około 30 000 kilometrów. W przypadku zaniechania tej czynności żywotność automatycznej skrzyni biegów w twoim samochodzie zostanie mocno naruszona. Co więcej, komfort zmieniania przełożeń także będzie znacznie mniejszy. Artykuł powstał przy współpracy z firmą Najlepsze Oleje.
T: Najważniejsze informacje na temat oleju syntetycznego.
D: Kiedy warto zdecydować się na olej syntetyczny lub półsyntetyczny? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w poniższym artykule!