Przygotowanie CV i napisanie listu motywacyjnego – nawet jeśli są bardzo dobre – to może być zbyt mało, by zostać zatrudnionym, gdy ma się sporą konkurencję. Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedź na pytanie, jakie sposoby na zaprezentowanie się w internecie mogą zwiększyć Twoje szanse na zatrudnienie.
Oryginalne CV wirtualne
Atrakcyjni pracodawcy dostają niezliczone ilości CV, i to nawet wtedy, kiedy nie mają otwartej rekrutacji. Większość dokumentów jest standardowa, wykonana w pliku tekstowym. Co zrobić, by ograniczyć ryzyko utonięcia CV w stercie innych? Oczywiście zrobić je unikalne – np. w formie wideo, prezentacji tekstowej czy prezentacji audiowizualnej. Nawet jeśli aktualnie firma nie rekrutuje, zwiększasz szansę, iż po otwarciu Twoje CV rozważy w pierwszej kolejności.
Zobacz, gdzie warto wysłać CV w najbliższym czasie: praca Częstochowa.
Profile w social media
Zabawne współczesne powiedzonko poucza, iż „jeśli nie ma cię w internecie – nie istniejesz”. To samo można odnieść stricte do mediów społecznościowych. Aby dać się poznać potencjalnemu pracodawcy, powinieneś mieć konta w najistotniejszych, poważnych social media – przede wszystkim na Facebooku i LinkedIn. Jeżeli zaś już je masz, koniecznie zrób w nich porządek. Ukryj treści, które mogą świadczyć o Tobie nie najlepiej. Uaktualnij dane i publikuj materiały, z którymi chcesz być kojarzony zawodowo.
Widoczność w internecie
Bycie w internecie to nie tylko posiadanie i prowadzenie profili w social media. Ten standard spełniają jeśli nie wszyscy, to na pewno większość potencjalnych pracowników. Wyjdź o krok przed szereg i zacznij prowadzić działalność dodatkową: blog, kanał na YouTubie, podcast, portfolio z pracami wizualnymi lub audiowizualnymi. Pamiętaj, by adres strony podać w CV.
Zdj. Shutterstock