W ostatnim czasie bardzo dużą rolę przywiązuje się do kwestii ochrony środowiska. Klienci coraz bardziej świadomie wybierają produkty. Zwracają także baczną uwagę na materiały użyte do wykonania opakowania danego produktu. Dlatego też rozważni producenci, chcący dotrzeć do klientów proekologicznym i jednocześnie zadbać o planetę powinni dokładnie przeanalizować rodzaj opakowań, jakich używają do pakowania produktów. Podczas wyboru opakowania należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Najważniejszym z nich jest rodzaj produktu, jaki chcemy zapakować – zupełnie innych materiałów użyjemy do zapakowania artykułów spożywczych, a innych do odzieży czy kosmetyków. Należy też wziąć pod uwagę, że mówiąc o opakowaniach, mamy na myśli nie tylko opakowania służące do bezpośredniego zapakowania produktu, ale także torby i tzw. reklamówki, w których klient będzie mógł przenieść zakupione produkty. Zadbaj by były one trwałe i estetyczne. Pamiętaj także, że opakowanie służy nie tylko do przechowywania produktów. To doskonały nośnik reklamy, warto wykorzystać tę wiedzę wykonując opakowania dla swojej marki. Atrakcyjną ofertę opakowań przygotowała firma Opak-fol z Łodzi. Przeanalizujmy, które opakowania są najlepszym wyborem.
Folia HDPE, czyli trwałe reklamówki
Na wstępie wyjaśnimy czym jest folia HDPE. Nazwa pochodzi od angielskiego sformułowania high denstity polyethylene, oznaczającego polietylen o wysokiej gęstości. Folia HDPE odznacza się dużą trwałością na uszkodzenia mechaniczne. Dlatego też doskonale nadaje się do pakowania cięższych produktów. Ten rodzaj folii nie wchodzi w reakcje z innymi materiałami i substancjami, dlatego też świetnie nadaje się do wykonania opakowań na produkty medyczne. Kolejną zaletą opakowań z folii HDPE jest to, że w pełni nadają się one do recyklingu.
Ekologiczne torby papierowe
Innym rozwiązaniem dostępnym na rynku są torby papierowe. To doskonałe opakowanie na produkty spożywcze, odzież, książki i wiele innych produktów. Należy jednak pamiętać, że torby papierowe nie są odporne na wilgoć i mają ograniczoną pakowność – mogą rozrywać się pod wpływem ciężaru produktów. Jednak jeżeli chcesz podkreślić ekologiczny charakter działań firmy, to będzie to doskonały wybór. Na torbie papierowej można z łatwością nadrukować logo marki i hasło reklamowe.