Ogromna ilość produktów i duża konkurencyjność wymaga od producentów sporej kreatywności. Żeby przebić się przez gęstwinę asortymentu i trafić z produktem do konsumenta trzeba stworzyć naprawdę przemyślaną strategię. Jednym z elementów promocji, o której wiele osób zapomina jest właściwie zaprojektowane opakowanie foliowe. Dlaczego jest ono tak istotne? Otóż klienci robiący zakupy w sklepie, większość decyzji zakupowych podejmują spontanicznie. Projektując opakowanie, warto uwzględnić ten fakt i wykorzystać go w odpowiedni sposób.
Jakie funkcje pełni opakowanie foliowe?
Przygotowując produkt do sprzedaży nie można zapomnieć o stworzeniu odpowiedniego opakowania. Oczywiście powinno ono spełniać szereg wymagań i funkcji. Przede wszystkim musi ono chronić produkt przed zniszczeniem i zabrudzeniem w trakcie transportu. Produkty spożywcze często wymagają użycia odpowiednich folii, które zachowują wilgoć i chronią przed przesuszeniem. Projektując opakowanie należy także pamiętać, że poza doborem odpowiedniej folii trzeba na opakowaniu umieścić odpowiednie informacje dotyczące produktu, sposobu użycia, a także składu. Wszystkie te informacje należy odpowiednio rozmieścić na opakowaniu, tak by wyglądało ono estetycznie i przyciągało wzrok. Pamiętajmy, że poza funkcja ochronną i informacyjną, istnieje funkcja sprzedażowa. Dobry projekt graficzny sprawi, że nasz produkt będzie przyciągać spojrzenia i klienci będą chętniej po niego sięgać.
Moc koloru – czyli jak zaprojektować opakowanie foliowe?
Projektując opakowanie produktu trzeba pamiętać, że światem reklamy również rządzą trendy. Każdego roku moda nieco się zmienia, co również wpływa na postać opakowania. Jeszcze kilka lat temu na opakowaniach foliowych panował przepych – przeźroczystości ukazujące zawartość, zdobienia, wypukły druk, błyszczące elementy, a do tego mnóstwo kolorów. Jednak takie opakowanie nie kojarzą się dziś najlepiej. Aktualnym trendem jest minimalizm. Opakowania o prostym, oszczędnym designie mają ogromne powodzenie. Klienci sięgają chętniej po produkty w takich opakowaniach, ponieważ kojarzą im się z jakością premium, a także z ekologicznymi rozwiązaniami. W minimalistycznym opakowaniu bardzo ważny jest kolor. Powinien być przemyślany – najlepiej gdy będzie nawiązywać do identyfikacji wizualnej marki. Równie ważny jest krój pisma użyty na opakowaniu – odpowiedni font niesamowicie działa na klienta!
1 thoughts on “Czy opakowanie foliowe sprzedaje produkt?”